آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
بررسی گردش کار نینتکس در شیرپوینت
بررسی گردش کاری نینتکس در شیرپوینت (قسمت اول)
ژانویه 24, 2017
مثال گردش کار با Nintex
ژانویه 25, 2017

بررسی گردش کار نینتکس در شیرپوینت (قسمت دوم)

تجزیه و تحلیل هزینه پیاده‌سازی و نگهداری

همان‌طور که در بررسی گردش کار نینتکس – قسمت اول اشاره کردیم، هزینه پیاده‌سازی و نگهداری گردش کاری شیرپوینت می‌تواند نسبت به ارزش به دست آمده بسیار گران تمام شود. اما با استفاده از Nintex Workflow هزینه راه‌اندازی و حتی هزینه‌های نگهداری و توسعه، به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

در مجموع می‌توان گفت که هزینه لایسنس نرم‌افزار از طریق مزایای زیر کاملا جبران می‌شود:

  • زمان خیلی کمتر برای ساخت گردش کاری جدید
  • رابط کاربری آسان و ویژوال، حتی برای گردش کاری‌های پیچیده، بدون نیاز به کدنویسی
  • پیکربندی اکشن‌های متنوع برای سرعت بخشیدن به روند فرآیندها
  • صرفه‌جویی در زمان سفارشی‌سازی بعضی از ویژگی‌ها(مانند غیرفعال کردن حذف تاریخچه جریان کاری)
  • توانایی کپی پیست کردن اکشن‌ها یا گروهی از اکشن برای استفاده مجدد از آن‌ها
  • کاهش دیباگ کردن، توانایی غیرفعال کردن اکشن یا شاخه‌ای خاص از یک فرآیند

برای مثال، یک فرآیند نسبتا پیچیده‌ی مرخصی را در نظر بگیرید(استفاده از lookup لیست، مراحل مختلف تایید مرخصی و اطلاع‌رسانی بسته به نوع مرخصی و …). پیاده‌سازی این فرآيند با نینتکس حدودا ۵ بار به زمان کمتری نسبت به پیاده‌سازی آن با کد سفارشی‌سازی ویژوال استدیو نیاز دارد.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه جهت پشتیبانی، توسعه و نگهداری، بسیار چشم‌گیر است. در گذشته، هر زمان که مشتری قصد ایجاد یک تغییر در گردش کار (حتی یک تغییر نسبتا جزئی از قبیل اضافه کردن یک مرحله تایید) داشت، نیازمند یک توسعه‌دهنده شیرپوینت باتجربه بود، که زمان زیادی برای ایجاد، استقرار و آزمایش نسخه جدید صرف کند. گردش کار نینتکس با استفاده از رابط کاربری بصری و پیکربندی اکشن‌های گردش کار مناسب، باعث سرعت بخشیدن به کار یک تحلیل‌گر می‌شود و این کار برای یک تحلیلگر شیرپوینت به سرعت انجام می‌گیرد.

تست در یک محیط ایزوله

قسمتی از بررسی ما در مورد نینتکس مربوط به نصب محصول بود. برای همین ما این نرم افزار را بر روی محیط شیرپوینت نصب کردیم. بررسی و مقایسه ویژگی‌های مختلف و اکشن‌های جریان کاری و کدنویسی برای اکشن‌های سفارشی به طور کامل انجام شد و نتایج مثبتی به دست آمد.

بررسی فنی

برای درک بهتر چگونگی تعامل با شیرپوینت، فرصت‌ها و محدودیت‌ها، محصول به طور کامل مورد بررسی فنی قرار گرفت و نتیجه خوش‌بینانه‌ای در خصوص نینتکس به‌دست‌ آمد. 

به این نکته توجه کنید که معماری گردش کار نینتکس با موتور گردش کار شیرپوینت کار می‌کند. (برخلاف K2 که با استفاده از خود موتور گردش کار جداگانه کار می‌کند). این قابلیت باعث یکپارچگی با شیرپوینت می‌شود.

در اینجا به چند نکته مهم اشاره می‌کنیم:

  1. گردش کار شیرپوینت متکی بر Timer Job است. این قابلیت می‌تواند برای فرآیندهای real-timeها، نامناسب باشد. هر چند، برای اکثریت قریب به اتفاق فرآیندهای کسب و کار این مسئله صدق نمی‌کند و موتور گردش کار شیرپوینت کاملا مناسب است.
  2.  در حالی‌که توانایی عیب‌یابی گردش کار بسیار عالی است اما هیچ راهی برای دستکاری یک گردش کاری در حال اجرا وجود ندارد. (نمایش تصویری از فعالیت فعلی، نمایش اقدامات قبل و بعد ورود به سیستم) . تنها گزینه در این مورد امکان پایان دادن به این گردش کاری است.

کار با نینتکس

گذشته از جزئیات این محصول، هر زمان که ما به دنبال محصولات جانبی (Third-party) برای مشتریان بودیم؛ در ابتدا بررسی کردیم که آیا آن‌ها در کسب و کار خود تا چند سال آینده خواهند ماند؟ چگونه با آن می‌خواهند کار کنند؟ آیا پشتیبانی از آن به کمک کارشناسان حرفه‌ای برای آنان راحت خواهد بود؟ آیا آن‌ها همچنان به سرمایه‌گذاری در این محصول ادامه می‌دهند؟

نمرات نینتکس واقعا در همه این پرسش‌ها خوب بوده است. نینتکس اولین محصول گردش کار خود را برای شیرپوینت در سال ۲۰۰۷ راه‌اندازی کرد که به طور مرتب به‌روزرسانی شده است. امروزه نینتکس در خانواده شیرپوینت بسیار برجسته و حائز اهمیت است و توسط Forrester به عنوان پراستفاده‌ترین فروشنده محصول جانبی (Third-party) برای شیرپوینت معرفی شده است.

نینتکس قابلیت‌های گردش کار خود را با همکاری سایر فروشندگان نرم‌افزار گسترش داد. این فروشندگان شامل شرکت های ERP-Link (برای یکپارچه سازی SAP،( AvePoint و Axceler و چند فروشنده‌ی دیگر می‌شود.

نتیجه‌گیری

پس از ارزیابی و بررسی گردش کار نینتکس در شیرپوینت و ویژگی‌های آن، هزینه‌ها، عملکرد و کیفیت پشتیبانی، می‌توان گفت که نینتکس بهترین گزینه برای پیاده‌سازی گردش‌های کاری در شیرپوینت است.

در نهایت فراموش نکنید که برای دریافت خدمات و محصولات شیرپوینت می‌توانید با کارشناسان مجرب و متخصص ما در گروه ساقه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *