آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
مثال گردش کار با Nintex - گروه ساقه
بررسی گردش کار نینتکس در شیرپوینت (قسمت دوم)
ژانویه 24, 2017
نکات و ترفندهای فرآیند ساز نینتکس
آموزش نکات و ترفندهای فرآیند‌سازنینتکس
می 20, 2017

مثال گردش کار با Nintex

ساخت یک گردش کار با Nintex

برای شروع کار، به سراغ ساخت یک گردش کار پایه با نینتکس می‌رویم. این جریان کاری بر روی یک لیست قرار می‌گیرد و با استفاده از یک اکشن Log History عمل می‌کند. بعد از ساخت این گردش کار با Nintex می‌توان تاریخچه گردش کار و دیگر اطلاعات مربوط به جریان کاری را مشاهده کرد.

اکشن Log in History چیست؟

این اکشن یک ورودی تعریف شده به لیست تاریخچه دارد و برای اطلاعات دیباگ کردن مفید است. اغلب، از Log برای خطایابی در جایی که فرایند به درستی کار نمی کند استفاده می‌شود. این کار، شما را از درستی اجرای فرایند آگاه می‌سازد و اطلاعات مربوط به هر نقطه‌ای از گردش کار را به شما می‌دهد. در پایان این مقاله به راحتی می‌توانید تاریخچه گردش کاریتان را ببینید.

شروع کنیم

اولین قدم، باز کردن یک لیست شیرپوینت و ایجاد یک Task app جدید از قسمت تنظیمات است. بر روی Add an App کلیک کنید و سپس Tasks app  انتخاب کنید. نام “Basic Log in History”  را برای آن انتخاب می کنیم.

list sharepoint

گردش کار نینتکس را باز کنید

لیست “Basic Log in History” را  باز کرده و از تب لیست Workflow Setting  را انتخاب کنید و بر روی Create a Workflow with Nintex Workflow کلیک کنید.

setting list

از آن‌جایی که می‌خواهیم یک نمونه‌ی پایه ایجاد کنیم از Blank template استفاده می‌کنیم. در قسمت سمت راست خود، جعبه ابزار اکشن‌های گردش کاری را مشاهده می‌کنید. در اینجا تمام اکشن‌های در درسترس جهت ساخت جریان کاری موجود است. بر روی گروه Operations کلیک کنید و Log in History List را انتخاب کنید.

به راحتی می توانید با عمل  Drag and Drop این اکشن را در فرایند خود جای دهید.

log history
log in history list

پیکربندی اکشن

فلش drop-down بر روی اکشن را انتخاب و روی Configure کلیک کنید تا صفحه‌ی زیر برای شما باز شود:

configure

در قسمت text فیلد عبارت “به گروه ساقه خوش آمدید” را وارد می‌کنیم و گزینه save را می‌زنیم.

configure1

حالا، قبل از پایان کار، اجازه دهید به صورت اتوماتیک آن را اجرا کنیم. همچنین می‌توان آن را به صورت دستی هم ران کرد، اما در این مورد، به صورت خودکار آن را اجرا می‌کنیم. به همین منظور، بر روی Workflow Setting در ریبون کلیک کنید.

workflow setting

در قسمت Start when items are created field گزینه yes را انتخاب و ذخیره کنید.

start

شما برای اولین بار یک گردش کار با Nintex را ایجاد کردید. در مرحله آخر فقط باید آن را انتشار دهید. بنابراین در نهایت می‌توانید با کلیک روی گزینه publish و وارد کردن یک عنوان برای این گردش کاری، کار خود را به پایان برسانید.

حالا در شیرپوینت یک وظیفه جدید وارد کنید.

8

تاریخچه جریان کاری را باز کنید

بعد از ساخت یک تسک به اسم Test ، گردش کاری به طور خودکار شروع شده و شما می‌توانید تاریخچه آن را ببینید. همان‌طور که در شکل می‌بیند بر روی سه نقطه کلیک و  View Workflow History را انتخاب کنید.

view workflow history

حالا صفحه workflow status باز می‌شود؛ جایی که شما می‌توانید هرگونه اجرا، کنسل شدن، تکمیل و یا خطا را ببینید. زیر  Completed Workflows، باید کلمه‌ی “به گروه ساقه خوش آمدید” را ببینید. بر روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

11

صفحه پیشرفت گردش کار اجازه می‌دهد تا شما مقدار پیشرفت یک گردش کار را ببینید. در این گردش کار پایه، تنها و تنها یک عمل بر روی صفحه نمایش ظاهر می٬شود. رنگ سبز اکشن نیز نمایان‌گر تکمیل گردش کار است. شما می‌توانید سایر اکشن‌ها با رنگ‌های خاکستری، زرد و قرمز را هم ببینید.

رنگ خاکستری به این معنی است که فرایند هنوز تکمیل نشده و یا به دلیل منطقی کامل نشده است. رنگ قرمز نشان‌دهنده‌ی توقف یا ریست شدن اکشن است و رنگ زرد نیز نشان‌دهنده یک اکشن در حال اجرا است. علاوه بر این، با کلیک بر روی لینک  Click here to show detailed view نیز می‌توانید جزئیات بیشتری را ببینید.

13
12

در مطالب بعدی بلاگ ساقه، به بررسی مثال‌های کامل‌تری می‌پردازیم؛ همراه ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *